20141128

Konobari insajderi otkrivaju PRLJAVE TAJNE RESTORANA!

Insajderi otkrili zašto je pica za decu slatka, zašto ne treba tražiti limun u piće i kada je najbolje zaobilaziti ribu
U testo za picu namenjenu deci neretko se dodaje šećer kako bi bila ukusnija, a „specijalitet dana” zna da bude sastavljen od ostataka hrane koji bi u protivnom morali da se bace. Ovu i druge tajne američkih restoratera otkrio je serijal „Šta vam stručnjaci neće reći”, koji su zajednički realizovali ekipa emisije „Dobro jutro Ameriko” na kanalu Ej-Bi-Si i časopis „Riders dajdžest”.
Uglavnom anonimna grupa konobara insajdera otkrila im je šta se dešava u restoranima daleko od očiju gostiju i koje se uobičajene laži „serviraju” uz hranu i piće.
Jedan je otkrio da će vegetarijancima reći da jelu nije dodata mesna supa čak i ako jeste samo da bi ga prodali, a konobarica iz Kanzas Sitija je priznala da posle osam uveče služi samo kafu bez kofeina da kasno uveče ne bi morala da pere dva bokala već samo jedan.
„Iznesem poslužavnik sa 12 kafa, deo dam onima koji su poručili običnu kafu, ostalo onima koji su tražili bez kofeina, a zapravo su sve bez kofeina”, priznala je konobarica ne otkrivajući iz razumljivih razloga identitet.
Slična prevara se odvija sa obranim mlekom, jer, kako je istraživanje pokazalo, malo koji ugostiteljski objekat izuzev „Starbaksa”drži obrano mleko, pa je vrlo verovatno da „bezmasna kafa s mlekom” u stvari sadrži punomasno mleko jer je nepraktično nabavljati i čuvati nekoliko različitih vrsta.
Čak ni najuglednijim lokalima nisu strane prečice koje olakšavaju posao. U ovoj istraživačkoj operaciji je otkriveno da je u 99 od 100 slučajeva kajgana napravljena od jaja u prahu umesto od svežih.Posebna priča su obroci za decu.
„Stavljamo šećer u obroke za najmlađe da bi im se više svideli. Dodajemo ga čak i u testo za picu”, priznala je konobarica iz jednog poznatog lanca picerija.
Neke od tajni su toliko prljave da utiču na ponašanje ugostiteljskih radnika kad se nađu u poziciji gosta.
Jedna konobarica je priznala da uvek insistira da joj u piće ne stavljaju limun, pošto je svojim očima videla da se ova voćka retko gde pere i da prođe kroz mnogo rukupre nego što kolut dospe u čašu.
Druga radnica je otkrila da riba obično stiže u restorane dva puta nedeljno i da je sveža samo od utorka do petka, pa nikako ne preporučuje da se riblji specijaliteti naručuju nedeljom i ponedeljkom.
Ovo nije prvi put da su zaposleni u ugostiteljstvu otkrili šta se dešava iza kulisa. Prošlog meseca je jedan sajt na internetu zatražio od radnika u lancima restorana brze hrane da izdvoje jedno jelo iz jelovnika koje nikad ne bi preporučili gostima. Za samo 24 sati objavljeno je 6.000 komentara u kojima se otkrivaju sramni, a uobičajeni postupci u ovim objektima.
Potrošačima se savetuje da imaju na umu da su ledomati često buđavi i da se posude sa začinima dopunjavaju bez prethodnog pranja.
Na stubu srama su se našli i pileći kroketi (čiken nagets). Jedan bivši radnik Mekdonaldsa se prisetio kako je slučajno zaboravio na pultu van frižidera kesu sa oko 100 kroketa koji su se posle nekog vremena pretvorili u neprepoznatljivu tečnost.
-------------------------------------------------------------------
Zaobići specijalitet dana
– U velikom broju restorana specijalitet dana je ono što mora da se proda pre nego što se pokvari. Posebno treba biti oprezan sa „supom dana” ako je u njoj riba
– U jelovniku može da piše da je preliv za salatu svež, ali je velika verovatnoća da je kupljen gotov u prodavnici u tegli
– Ako piše da je desert domaći verovatno jeste, ali je možda napravljen u pekari pet kilometara dalje a ne u restoranu
– Ako se ne svidite konobaru, može pokušati da vas osramoti pred ljubavnim ili poslovnim partnerom tako što će reći da kartica nije prihvaćena
J. Kavaja, Politika

Нема коментара:

Постави коментар